HELLO NEW YOU! - KURUS TANPA BERLAPAR


Hai semua!! Apa khabar??

Apa azam anda tahun 2023 ni? Ibu pasti, ramai yang ada azam nak kurus tahun ni. Setiap tahun, mesti wajib ada azam ni kan! Tapi ada juga yang ke laut azam ni..

Entry kali ni Ibu nak share tentang Set Kurus Shaklee - Hello New You!! Apa yang best sangat tentang Set Kurus Shaklee ni?? Boleh rujuk entry Set Kurus Shaklee Cara Kurus Dengan Cepat.

Ramai yang nak kurus, tapi takut lapar, ada gastrik, tak sempat nak prepare menu "eat clean", dan macam-macam lagi lah alasan tu..termasuklah Ibu yang dulu mengalami gastrik yang teruk. Asal nak berdiet je..mula lah perut dah masuk angin. Bila Ibu dah tahu, cara nak diet dengan betul dan consume Set Kurus Shaklee ni, Alhamdulillah..ok jer..tak pula gastrik ni kunjung tiba..walaupun Ibu amalkan Intermittent Fasting (IF). Nak tahu tentang IF?? Boleh la jenguk ke entry Ibu yang sebelum ni - Okey ke IF?

Jom tengok apa ada dalam Set Kurus Shaklee ni...Sebelum tu, Ibu nak bagitahu Set Kurus Shaklee ni berkonsepkan 3 elemen - BAKAR, BUANG & BINA









#1 : BAKAR

Tubuh memerlukan 'sesuatu' untuk trigger pembakaran lemak. Paling mudah, adalah penggunaan tenaga. Saat kita 'berpuasa' semasa mengamalkan intermittent Fasting, tiada tenaga yang dibekalkan melalui pemakanan. Manakala, tubuh masih memerlukan tenaga untuk proses deria tubuh dan memastikan sel dan organ tubuh kita berfungsi dengan baik. 

Saat tiada sumber tenaga dari makanan yang dibekalkan, maka lemak-lemak akan dibakar untuk memastikan tubuh kita masih dapat 'power supply'. Begitulah IF membantu kita untuk mengurangkan lemak dalam tubuh secara efektif.

Untuk mengoptimumkan pembakaran lemak, kerana itulah pakar-pakar mencadangkan senaman sebagai satu aktiviti yang boleh membantu penggunaan tenaga yang lebih sekaligus membakar lemak dengan lebih banyak.

Dalam Set Kurus Shaklee, OMEGA GUARD sangat membantu dalam pembakaran lemak secara efisyen!




Selain Omega Guard, LECITHIN juga membantu dalam memecahkan lemak-lemak untuk dibakar dan ditukarkan jadi tenaga. 




Lecithin adalah peng'emulsi' semulajadi yang juga mempunyai acetylcholine yang sangat bagus untuk otak dan minda.





#2: BUANG

Buang di sini adalah dengan Proses Detoksifikasi secara semulajadi. Set Kurus shaklee membekalkan 'ejen Detox' yang sangat berkesan dalam menyahkumuhkan 'sisa buangan' yang terkumpul dalam usus kita.

Dalam Set Shaklee, Herb-lax adalah ejen detox yang membantu 'mencuci' usus dengan memberi kesan 'lawas'. Kandungan Herba seperti Daun Senna sangat membantu dalam proses Detoksifikasi ini.




#3: BINA

Asas binaan sel adalah Protein. Maka Protein sangat penting untuk memastikan tubuh kekal berfungsi dengan baik dan bertenaga. Dalam Konsep Kurus yang Shaklee tekankan adalah Pembinaan Otot yang membantu kepada penurunan berat dan pengurangan Lemak. 

Tahukah anda? Otot adalah sumber peningkatan metabolisme badan yang sangat penting dalam proses pembakaran lemak.

Set Kurus Shaklee menawarkan Cinch Shake sebagai sumber Protein yang juga membekalkan Leucine yang membantu dalam memelihara dan membina otot saat kita kehilangan lemak. 

Otot sangat penting untuk mengelak kesan menggeleber apabila kita kehilangan lemak , air dalam proses penurunan berat badan.




Best sangat consume set kurus ni..lagi best bila kita tak ditinggalkan untuk kurus berseorangan!! Kita kurus berjemaah ye..Ada kumpulan untuk membimbing kita macam mana nak consume set ni dan paling best, ada banyak lagi tip-tip yang dikongsikan seperti menu sihat dan senanam yang bersesuaian untuk misi kurus kita.

Ibu share di sini testimoni-testimoni yang dah berjaya mendapat berat badan ideal dalam kumpulan yang Ibu sertai..







Dah bersemangat nak teruskan azam tahun ni?  Jangan malu-malu nak roger Ibu untuk dapatkan maklumat lebih lanjut tentang Set Kurus Shaklee ni tau!! Dan nak join group kurus kami...PM jer Set Kurus Shaklee. Jom kita kurus tanpa stress. Kita enjoy je untuk teruskan misi ni. 

Sebelum ibu akhiri entry ni, Ibu nak share lagi satu produk yang POWER dalam set kurus ni iaitu VIVIX

Apa yang best tentang Vivix untuk bantu kita kurus?? Bagaimana VIVIX bantu untuk menurunkan berat badan?









3 Cara Vivix Bantu Anda Untuk Kurus:

#1. Resveratrol membantu mempercepatkan kadar metabolisme badan.

Jika metabolisme badan kita tinggi, ini akan menggalakkan penurunan berat badan dengan cepat.

Apabila metabolisme mula dijalankan dengan optimum, badan akan membakar lebih banyak kalori.

Lagi banyak kalori hilang, lagi cepat anda mencapai berat yang ideal.

 

#2. Resveratrol membantu memecahkan lemak dalam badan untuk ditukarkan kepada tenaga

Vivix akan memusnahkan sel-sel lemak dalam badan dengan cepat secara semulajadi dan ditukarkan kepada tenaga.

 

#3. Menghalang kenaikan paras hormon estrogen yang menyimpan lemak dalam badan

Hormon estrogen yang tinggi akan menyimpan lemak badan yang berlebihan.







Setakat ni dulu perkongsian Ibu. Semoga semua yang membaca entry ini dapat manfaat dan terus bersemangat nak dapatkan berat badan ideal untuk lebih sihat menjalani ibadah dan menjaga amanah yang Allah anugerahkan kepada kita. Yang penting, jangan stress. Nak tahu macam mana set kurus ni dapat bantu anda tanpa stress?? Boleh teruskan membaca di entry rakan Ibu -Jom Kurus Tanpa Stress bersama Shaklee..

Semoga kita istiqomah dengan usaha kita..usaha dan bertawakal kepada Allah dan sentiasa berdoa moga Allah bantu kita mencapai niat yang baik. 







Sama-sama kita amalkan pemakanan sihat dan sentiasa mohon kepada Yang Maha Agung untuk mencapai segala impian kita. Assalamualaikum..

**Bulan ni ada promosi Set Hello New You dan VIVIX!! 










Ulasan

Catat Ulasan